Werken in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Werken in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Werken in Dubai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

06 November 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Nu dat ik werk heb, kan ik eindelijk zien hoe de professionele hierarchie echt werkt in Dubai (ook kan ik eindelijk schoenen en kleding kopen :)). Ik zal snel een update toevoegen over de afgelopen maand. Die heb ik al wel geschreven, maar nog niet vertaald enzo. Nu is het zo dat er nog al veel gebeurt is in die laatste maand.
Nu is het nog steeds een beetje een stroom versnelling, maar hopelijk komen we binnekort in rustiger waters.
Ik werk op het hoofdkantoor van een gratis advertentie krantje, waar bedrijven en particulieren in kunnen adverteren dat wekelijks wordt rondgebracht. Dit internationale bedrijf is bezig flink uit te breiden over de komende jaren. Ik werk in de afdeling die daar voor zorgt. Klinkt heel leuk; toen ik het sollicitatie gesprek had dacht ik dat ook. Blijkt nu alleen dat ik eigenlijk niks doe, behalve dan mijn baas z’n emails bijhouden, mensen voor hem bellen en doorverbingen en wat administratief werk. Ik ben net begonnen en hij zei dat er project werk zou zijn. Even afwachten dus, want op dit moment is alles administratief. Ik zit ruim 40% van mijn tijd op internet. Leuk natuurlijk, en handig als ik iets trouwerigs moet plannen, maar het begint nu wel saai te worden. Dit heb ik dus ook op m’n werk geschreven.
Het gekke is dat ik netto niet minder verdien dan in Engeland, waar ik het zo druk had dat ik mezelf soms voorbij liep. Ik hou zelfs meer over per maand omdat we geen huur betalen. Dus dat betekent dat werk wat ik leuk vind meer zou betalen. Geloof me, ik ben op zoek…
Zoals ik al zei; de relaties binnen een bedrijf. Op dit kantoor, waar vooral Lebanesen werken, is iedereen behalve ik, de receptionistes, koffie juffrouw, schoonmakers en chauffeurs Arabisch zijn.
Wij hebben hier op het werk 2 Filipijnse mensen die alleen maar koffie rondbrengen! Je belt ze op en ze brengen het meteen. We hebben 2 Filipijnse receptionistes. Er is een Indiaase man die de hele dag loopt te vegen en prullebakken loopt te legen. Hij komt 2 tot 3 keer per dag met de veger langs en het zelfde voor de prullebak! Zo groot is ons kantoor niet. Dan hebben we 2 chauffeurs die rond hangen als ze niets hoeven op te halen of weg te brengen. Ik heb mijn baan van een Filipijnse overgenomen (dat wist ik pas toen ik begon). De eerste dag dat ik hier werkte hadden ze mijn titel al verbeterd. Ik was Operations Development Coordinator en werd Executive gemaakt. Kennelijk kan een Westerse niet op het zelfde niveau al seen Filipijnse werken; dus dat moest veranderd worden. Ook verdien ik bijna 300 pond per maand meer dan hun voor het zelfde werk. Dit is een beetje een gok, maar dat zijn de cijfers die ik zag op brieven die ik vond. Het is moeilijk om dit als Nederlandse te begrijpen.

  • 06 November 2008 - 15:12

    Eline:

    Gem! echt leuk om je vertalen te volgen! wel inderdaad saai dat je zo weinig te doen hebt... maar hoe relaxt, 1 belletje en er staat koffie voor je neus haha! succes met vinden van een andere baan!
    Xxx

  • 06 November 2008 - 16:23

    :

    he hallo! ik wil betaald werk gaan doen in dubai, ik lees al dat jij er geweest bent, ik zou heel graag tips en andere adviezen van je horen:-) want ik heb al een veel gezocht, maar helaas niet zo heel veel gevonden, dus hoop dat jij wat tips voor me hebt:-) alvast bedankt! greetz chamila

  • 06 November 2008 - 19:17

    Christine:

    Ha Gem, wat goed! Je hebt in ieder geval inkomsten. Kun je lekker shoppen! :-) Wel een ervaring, zo'n organisatiecultuur, haha! Ben benieuwd naar je volgende berichtje!

    Kus,

    Chris

  • 06 November 2008 - 21:12

    Frans:

    hoi gemma
    bedankt voor je bericht. JE gaat dus trouwen. Leuk hoor. Fijn om je belevenissen te lezen.
    Kus
    Frans

  • 10 November 2008 - 14:05

    Janneke:

    Hoi

    goed om te lezen dat je in ieder geval werk hebt, nu kun je rustiger zoeken naar iets leuks. Ook leuk om te horen dat je ook gaat trouwen! Groetjes Janneke

  • 21 November 2008 - 16:57

    JCD:



    WELKOM OP - JOBCENTERDUBAI.COM (JCD)





    Dit is de EERSTE Consultancy/Recruitment bureau in de BENELUX voor Banen in Dubai (UAE).



    Bekijk onze nieuwe website en laat u VERASSEN door de mogelijkheden die Dubai u te bieden heeft!



    Bent u toe aan een nieuwe uitdaging in u leven?
    Wilt u de mogelijkheden in Dubai bekijken?
    Wilt u meer informatie over Dubai?
    Bent u dat gestreste leven ook zat?
    En al die belastingen? Geniet in Dubai belastingvrij!


    Bekijk onze geweldige Nederlands - Engelstalige website voor al u vragen en vacatures: www.JOBCENTERDUBAI.COM





    Wij zijn 24 uur 7 dagen in de week bereikbaar voor al u vragen omtrent een baan in Dubai (UAE).





    Wacht niet langer een maak die stap wat u leven voor goed zal veranderen! Dankzij www.jobcenterdubai.com





    Met vriendelijke groet,





    Namens het team van JCD









    Waterlandlaan 42
    1447 AA, Purmerend

    Email: info@jobcenterdubai.com



    DUBAI - THE CITY WHERE THE SKY IS THE LIMIT




  • 07 Mei 2013 - 20:18

    Sara:

    Hallo, ik wil ook graga gaan verhuizen naar Dubai. ik heb daar een aantal vragen over. heb jij misschien een emailaddres? zodat ik je kan mailen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gemma

Ik ga voor 2 jaar in Dubai wonen en zal hier jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1728
Totaal aantal bezoekers 44923

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: