Explore Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Explore Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Explore Dubai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

17 September 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik hoop dat we snel internet kunnen aanvragen en dan krijgen. Internet is hier erg duur, langzaam, en de bedrijven zijn ook nog eens ongeloofelijk bureaucratisch. Het duurt echt heel lang voordat dat soort dingen geregeld zijn. Nu hebben Drew en zijn collegeas hun brieven van geen bezwaar gekregen, dus dan zou hij het moeten kunnen aanvragen. Die brief van geen bezwaar is een brief van je werkgever en de eigenaar van het pand als je dat huurt, dat ze het goed vinden dat jij intenet, telefoon of een soort canal+ neemt. Er zijn maar een beperkt aantal tv kanalen hier en de meesten in Arabisch, dus veel mensen kopen dan zo’n tv paket. Dan kan je dus wel series zoals CSI zien en ook voetbal. Volgens mij is er zelfs een waar je Eastenders krijgt! De reden dat ik hoop op dat het internet snel geregeld is, is dat ik denk dat mn laptop de hitte niet zo fijn vindt. Iedere keer als ik internet wil, ga ik op het balkon zitten en op dit moment is het nog steeds zo’n 42 celcius overdag en ‘s avonds ongeveer 30. Nu werkt de CD drive niet meer, denk ik. Hij registreerd niet als ik er een DVD in doe. Pap, wat denk jij?
Dit weekend zijn we behoorlijk op expeditie geweest hier in Dubai. We zijn samen met Dan en Liz (een van Drew z’n collegeas en zijn vrouw die hier op vakantie was) naar de Dragonmarkt geweest. Dat is een enorme beurs met allemaal kleine wikels gehuisvest, die echt alles importeren vanuit China. Alles wat je maar kan bedenken; van vorkheftruks tot goedkoop speelgoed. Dat was best leuk, behalve dat we er niet konden eten. Toen zijn we ‘s avonds naar Karama gegaan. Dat is onderweg terug naar de Marina. Daar hebben we gegeten want de zon was toen onder. Bij Karachi, een Indiaans restaurant, kan je heerlijk eten en het kost een kwart van wat je kwijt bent in de Marina of nog goedkoper. We hebben met 4 personen goed gegeten, met voorgerecht enzo en het was in total 105 Dhs. Dat is 26Dhs per person en dat is £4. In Karama zit ook het nep centrum van Dubai. Dus waar alle nep tassen, poloshirts, spijkerbroeken, zonnebrillen worden verkocht. Liz en ik hebben allebij een tas gekocht. Zij een Versace en ik een Mulberry. Ik had deze tas nl. Op het vliegveld gezien in Engeland in het zwart voor £600. Deze is bruin en was na afdingen 350 Dhs. (£50). Dus als je er over denkt om naar Dubai te komen, moet je beslist naar Karama. Het is behoorlijk intens, met al die mensen die constant waren aan prijzen en je vragen om naar binnen te komen, maar het is een heel andere kant van Dubai die je niet ziet hier in de Marina.
Iets wat ook wel interessant is om te vermelden: je kan hier veel meer medicijnen zo krijgen in apotheken. Er zit er een bij ons in de Marina en in heb geen hydrocortizon bij me. Die was over de datum en ik dacht dat het wel mee zou vallen. Ik heb dus best wel last van mn huid en kon het gewoon zonder recept kopen. En dat terwijl er op staat alleen met recept verkopen en het kost maar een paar Euro! Dus dat viel weer heel erg mee.
Ik heb gister Skype geinstaleerd en al moet ik nog een microfoon setje kopen, ik denk dat het goed werkt. Dus je kan me bijvoegen als je Skype hebt: g_rosbergen@hotmail.com met gebruiksnaam Gemma Rosbergen. Er zijn er miscchien meerdere. Ook weet ik nu zeker dat mijn mobile hier werkt. Ik heb niet meer mn Engelse of Nederlands SIM in mn telefoon, maar een Arabisch Emiraten SIM, nummer 0971556963170. Al had ik je smsje niet ontvangen, mam.
This weekend we have been exploring Dubai a bit more. We went together with Dan and Liz (a colleague of Drew and his wife who was here on holiday)to the Dragonmart. It’s a huge building like the NEC but with hundreds of little shops inside it that import everything from China. Everything you can imagine, from forklift trucks to cheap toys. It was ok, but we couldn’t eat anything. In the evening we went to Karama, which is on the way back from the Dragonmart. That’s where we went for dinner once the sun set. At Karachi, an Indian restaurant, you can have great Indian food and it’s only a quarter of the price of the restaurants in the Marina. We had dinner with the four of us, including starters and there was loads left over for 105Dhs. That is 26 Dhs each, about £4. Karama also has the centre of fake. Where all the fake bags, poloshirts, jeans, sunglasses are sold. She got a Versace and I got a Mulberry. I had seen this bag before at the airport where I wanted to buy it for £600 in black. This one is brown and cost me after haggling 350 Dhs. So if you are thinking of coming over to Dubai, you should definitely go to Karama. It’s very intense, with all those people constantly trying to sell their stuff, asking you to come into their shop, but it’s a very different side to Dubai than what you see in the Marina here.
Something quite interesting: you can purchase quite a lot of medication here over the counter without prescription at pharmacies. There is one in the Marina where we live and I haven’t got any hydrocortinzone with me. It was past its date and i thought my skin would be fine. I am having trouble with my skin en tried to buy it (successfully) without prescription. Even though it says on the box only sell with prescription and it was only a few quid. So that was a big plus.
I installed Skype yesterday and although I still need to buy a headset, I think it works fine. So if you have Skype, you can add me: g_rosbergen@hotmail.com with username Gemma Rosbergen. I know my mobile works fine out here. I haven’t got my UK number anymore, but have an Emirati number instead 0971556963170.

  • 17 September 2008 - 11:29

    Tineke:

    Hoi Gemmie!
    Wat leuk weer om je verhaaltje te lezen!
    Je foto's vind ik ook leuk om te zien!
    Ik heb je trouwens een smsje gestuurd, hopelijk komt hij aan!! Laat maar even horen, dan weet ik dat het klopt! ;)
    Dikke kus voor jullie! xxx

  • 17 September 2008 - 12:25

    Ina:

    Ha Gemmie
    Fijne verrassing om op m'n werk even wat van je te kunnen lezen. Ik heb trouwens foto's voor je gekocht. Krijg jij dat dan ook door? Ik geloof dat ik er 200 en 2 video's voor je heb geregeld. Hier gaat alles goed hoor. De vakantie komt steeds dichterbij.
    Veel liefs en een dikek zoen voro jullie allebei.

  • 18 September 2008 - 04:50

    Hans:

    Hoi meisie,
    Leuke reportage. Probeer eerst een andere DVD, dan een CD. Eventueel je belangrijke bestanden opslaan op een externe harddisk en je laptop resetten. Als dat niet helpt is het lensje van de speler vervuilt, voorzichtig schoonmaken. En anders ????? Einde speler.
    Kus

  • 19 September 2008 - 16:49

    Claudia:

    Hee Gemma!

    Leuk om je eerste verhalen te lezen!
    En om je fotootjes te zien! Ziet er leuk uit!
    En super dat je al wat mensen hebt ontmoet om leuke dingen mee te doen.
    Dat zwemmen met de dolfijnen lijkt mij geweldig, al zijn daar denk ik heel veel dingen om te zien/doen.
    Lijkt me wel lastig met de Ramadan, sterkte ermee.

    Hopelijk kun ook je snel een baan vinden!
    Heel veel succes met zoeken! Zal voor je duimen!
    Natuurlijk ook veel sterkte met de rest!
    Geniet van het avontuur.

    Kus
    Claudia


  • 25 September 2008 - 10:38

    Fulco De Vries:

    hey gemma, Leuk dat je een bericht achter gelaten hebt om mijn pagina...moet zeggen dat ik daar nog wat energie in moet stoppen. Ik ben hier nu 2 weken en druk aan het settelen, huizenjacht en wennen aan het verkeer. Ik ben ik via mijn werkgever terecht gekomen. Verder ken ik hier nog niemand anders dan mijn collega's, misschien kunnen we als dubaitjanen eens een bakje koffie drinken en nederlands kletsen ;-). Hoor het wel, ps mijn nr 050-2595242. groet fulco

  • 28 September 2008 - 13:51

    Oma:

    Lieve Gemma en Drew.
    Ik heb je verhaal gelezen en ik vind het leuk iets over jullie en het land te horen. Ik hoop dat jullie snel aan de warmte wennen en dat je snel een baan vindt want het lijk me vreselijk als je in een vreemd land altijd thuis moet zitten.
    Het heeft wel even geduurd, eer ik een berichtje stuurmaar ik moet altijd eerst een beetje moed verzamelen.
    Ik hoop dat ik alles goed gedaan heb en dat mijn berichtje aan komt.

    Heel veel liefs en een dikke kus en groetjes van opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gemma

Ik ga voor 2 jaar in Dubai wonen en zal hier jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1363
Totaal aantal bezoekers 44942

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: