Spetter, Pieter, Pater… - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Spetter, Pieter, Pater… - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Spetter, Pieter, Pater…

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

31 Maart 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lekker in het water! Hier weer een blog uit het regenachtige Dubai! Ja, je leest het goed. We hebben sinds donderdag slecht weer. Onweer, regenbuien, maar nog steeds warm.

Drew en ik hadden een dagje Aquaventure gepland. Aquaventure is het nieuwe waterpark dat bij het Atlantis hotel hoort. Ik denk dat iedereen wel over de enorme opening van dit hotel heeft gehoord en dat het aan de top van de Palm Jumeirah ligt. De palm zelf is nog steeds niet af; er wordt nog aan huizen en een antal eilanden en wegen gebouwd. Als je je afvraagd hoe zo’n hand gemaakt eiland er uit ziet: nep en druk. Ja, niet wat je had verwacht misschien, maar ik ben nu twee keer op de palm op het strand geweest en ik moet zeggen het zand is nep, en waar de appartementen blokken staan is het druk. Maar ook waar de villas staan vond ik het niet echt ruim.

Op zaterdag besloten we om het er op te wagen en naar Aquaventure te gaan. Het was zoning, een klein beetje bewolking, maar dat mocht de pret niet drukken. We vergeleken het park met Wild Wadi. Dit is ook een waterpark, naast de Burj Al Arab, waar we in oktober zijn geweest. Aquaventure is groots opgezet, met veel zonne bedden, drie kleine ondiepe speel badjes, lange ‘rivieren’, een toren met 8 glijbanen, een kinder speel en klim structuur en een prive strand. Ja, dat is nog al wat. Helaas misten wij een groot zwembad en de constant energie die Wild Wadi heeft. Zoals ik al zei, Aquaventure is groot opgezet, dat betekend dat ze langere water banen hebben. Op alle glijbanen ga je in zo’n plastic ring. Er zijn dus hele lange stukken waar je maar een beetje voortkabbelt en dat maakt het dus best saai.
Het hoogtepunt van Aquaventure voor mij is hun Shark attack glijbaan. Je gaat op een ring, door een hoop donkere bochten en komt dan uit in een tunnel van Perspex die door een aquarium gaat! Je kan dan dus allerlei vissen (roggen, reef haaien, kleine vissen) om je heen zien zwemmen. Er waren niet te veel vissen ingepropt gelukkig (iets wat je in Dubai mall ziet). Het is een beetje vreemd want je drijft op het water, maar tegerlijker tijd ben je dus wel onder water. Drew vond het maar niks. Hij kon niet zo goed zien omdat z’n bril beslagen was en hij had het gevoel dat hij niet vooruit kwam. En hij houd al helemaal niet van vissen, dus voor hem was dat geen success. We hebben geen foto’s kunnen maken in het park want onze camera had een lege batterij en mijn onderwater camera is al een tijd kapot. Over een week ofzo gaan we wel terug naar Atlantis om wat fotos te maken van het gebouw, maar geen water fotos.

Atlantis heeft ook een groot aquarium gedeelte wat ‘The Lost Chambers’ heet. De trots is een jonge walvishaai. Nu wist ik niet zoveel over walvishaaien dus heb ze eens op Wikipedia opgezocht. Deze haaien zijn plankton-eters en ze lijken op walvissen. Het is de grootste levende vissoort (tot 12 m) en is 60 miljoen jaar oud. Ze kunnen wel 70 jaar worden, maar helaas in gevangenschap gaan ze vaak vroegtijdig dood. Atlantis zegt dat ze deze baby haai (4m lang) gevangen hebben omdat hij in gevaar was. Dit is nooit bewezen en het is duidelijk dat Atlantis iets bijzonders wilde hebben om bezoekers te trekken. Deze haai zwemt in een tank met 11 miljoen liter water ofzo, maar dat vergelijkt natuurlijk magertjes met de oceaan.

Veel dieren beschermingsgroepen hebben gevraagd aan Atlantis waarom deze walvis haai gevangen is en wanneer hij zal worden vrijgelaten. Atlantis heeft tot nu toe nog niet geantwoord. Omdat ze deze zeldzame haai hebben gevangen zijn Drew en ik niet naar ‘Lost Chambers’ gegaan. Ik ben gek op vissen kijken, maar het gedrag van het Atlantis bedrijf laat ons geen andere keuze. Ik weet dat zo’n blog als dit niet zoveel gelezen wordt, maar ik hoop dat ik hiermee toch Nederlandse toeristen bewust kan maken van hun keuze. Elke bezoeker voor de Lost Chambers is voor Atlantis een redden om deze walvis haai niet los te laten. Drew en ik wonen in een studio flat en we weten wat het betekent om in een te kleine ruimte te wonen.

Dat was wel genoeg preken. Toen we weg gingen begon het net te miezeren en dat heeft het de hele avond vol gehouden. Eind van de avond was het echt flink aan het regenen en het regent nu nog steeds. Wanneer het regent is Dubai altijd een beetje ontregelt en gebeuren er meer ongelukken. Voorzichtig dus!

  • 31 Maart 2009 - 15:26

    Janneke:

    Balen dat jij in de regen zit terwijl hier nu juist een heerlijk lentezonnetje schijnt! Ik ben benieuwd naar de foto's

  • 31 Maart 2009 - 17:37

    Hans:

    Het is hier eindelijk mooi weer, maar om 07:00 vriest het nog wel. Al die lammetjes, knoppen, bloemen, ooievaars en grutto's: heerlijk!!!

  • 31 Maart 2009 - 17:46

    Hans:

    Wat fijn dat je zo'n blogje bijhoudt. Kus en doei.

  • 01 April 2009 - 00:38

    Helene:

    Leuk om te lezen zo krijg je toch weer een heel ander beeld van het werelddeel waar jij nu bent.

  • 08 April 2009 - 08:08

    Tineke:

    Hoi Gem!
    Sorry, een hele late reactie van mij! Maar alsnog een klein stukje van mij!
    Vervelend van het weer! Ik ben benieuwd hoe het nu is? Zit er al wat schot in en is het weer zonnig??
    Het waterpark klinkt leuk, maar ik kan me wel voorstellen dat zo'n dynamischer park veel leuker is! Wel heel apart die glijbaan dat je in een buis door een aquarium gaat. Grappig! Snap wel dat Drew dat helemaal niks vond!!
    Groetjes en een dikke kus voor jullie allebei!

  • 20 April 2009 - 19:07

    Mama:

    Ha Gemma,
    Via hotmail lukt het niet (????????). Dus dan maar zo. Zowel het mailtje aan jou als aan Drew kwam onbestelbaat terug. Is de mailbox vol?
    Andere mail gaat nl. wel goed.
    Hoop dat het snel weer lukt. Veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gemma

Ik ga voor 2 jaar in Dubai wonen en zal hier jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 44932

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: