Sneeuw in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Sneeuw in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Sneeuw in Dubai

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

22 Maart 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De zomer is definitef aangebroken in Dubai; mooi weer, lekker bij het zwembad zitten. Vorige week vrijdag hadden we sneeuw! Nou ja, we zijn naar Ski dubai geweest. Dit is de indoor ski baan die in het Mall of the Emirates winkel centrum ligt. Er is een flinke helling voor skieen en snowboarden, met schans en kussen voor sprongen (wel wat groter dan die in Nederland) en beneden is er een sneeuwpark. Drew en ik houden beiden niet van skieen of snowboarden, dus de helling af was uitgesloten. Dan maar het sneeuwpark in.
Er is een overdekt donker gedeelte met sneeuwmuren en paden; een ijsbar met ijs beelden; een aantal ijs-glijbanen en een baan voor wat tubing wordt genoemd. Je krijgt een pak (broek en jas), shoenen en sokken. De rest moet je zelf verplicht meenemen. En… het is KOUD! We zijn 2 keer op de bobslee baan geweest. Dat is nog best moeilijk! Je gaat op een soort sleetje en omdat je best hard door de bocht gaat bots je dus met alles wat niet plat ligt tegen de muren aan (au!). Het tubing is erg leuk, maar het is een korte baan. Al met al, is het sneeuwpark iets om gedaan te hebben. Je kan er niet echt lang doorbrengen omdat het meer voor kinderen is (die 20 keer hetzelfde doen leuk vinden).
De dag er na zijn we na de middag in de zon naast het zwembad te hebben doorgracht, naar Taste Dubai geweest. De redden dat we naast het zwembad waren en niet er in, is dat het water nog behoorlijk koud is. Misschien volgende week? Taste Dubai was een Eet Festival van 4 dagen. Je had er veel Dubai restaurants waar je kleine porties van hun specialiteiten kon kopen. Wat leuker was, waren de kraampjes waar ze GRATIS snacks weg gaven!(Eacht Nederlands) Ik heb chocola met kamelen melk geproefd (smaakt precies het zelfde als normaal), ijs, cashew nootjes, gebakjes en meer van dat soort dingen. Ook waren en shows met top chefs. Wij hebben een stuk van Gary Rhodes gezien. Hij was iets met eieren aan het koken. Hij is een geode verteller en erg gepassioneerd in wat hij doet. Wat nog leuker was waren de kook Masterclasses. Hier kon je meekoken met 1 van Dubai top-chefs met een recept wat hij of zij had gekozen. (Er zijn trouwens erg weinig vrouwelijke chefs). Ik heb vis/ garnalen sate gemaakt op z’n Indonesisch. Ik werkte samen met een Amerikaanse, want Drew wilde niet vanwege de rauwe garnalen die in een bakje lagen. Er ging veel chili en gember in, maar het was lekker! Als ik in Nederland ben zal ik het voor jullie maken! Als jullie willen tenminste… Het was echt heel erg lekker, veel beter dan ik verwacht had. Beetje zomers en je kan je op de barbeque maken.
De dag daarna leek ik verkouden te worden en op dinsdag ben ik naar de dokter geweest die zei: onstoken keel amandelen! Dus ik he been week op bed gelegen. Weinig Dubai high life voor mij dus. Niet getreurd: volgend weekend brengen Drew en ik een bezoekje aan Aquaventure, het waterpark van Atlantis op Palm Juneirah.

  • 23 Maart 2009 - 09:35

    Tineke:

    Hi Gemmie!
    Dat klinkt leuk allemaal! Vooral dat sneeuwpark! Je bent er natuurlijk snel uitgekeken, maar wel erg leuk dat ze ook een aantal dingen te doen hebben als je niet wil skieën of boarden. Hopelijk hebben jullie niet al te veel blauwe plekken opgelopen tijdens het bobsleeën!
    Taste Dubai klinkt ook erg leuk! Zo'n evenement wordt ook 1x per jaar in Dordrecht gehouden (Dordt op je Bord) en dat is ook erg leuk!
    Ik ben wel benieuwd naar dat gerecht en ik wil wel graag dat je het maakt hoor! Ik weet niet of ik het lust, maar ik wil het wel proberen. Ik denk dat Nick het heel lekker vindt!
    Vervelend dat je zo ziek was, gelukkig was je er snel bij en is het nu over!!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gemma

Ik ga voor 2 jaar in Dubai wonen en zal hier jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 44937

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: