Tennis en Rugby 7s World Cup - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Tennis en Rugby 7s World Cup - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Tennis en Rugby 7s World Cup

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

15 Maart 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik zag gister dat ik al een tijd geen blog heb achtergelaten, dus dacht ik, ik zal maar eens even een update schrijven.
We zijn de week na de halve finale naar een dag tennis voor de mannen geweest. Het was teleurstellend dat Federer en Nadal allebei geblesseerd waren. Roddick had afgezegd vanwege het feit dat de VAE een Israelisch tennister geen visum hadden gegeven. Ik vond dat eerst ook raar, maar het blijkt dat die tennisster eerst in het Israelische leger heeft gezeten. Was nogal hoog op ook, en een scherp shutter. Tja, dat komt bijeen Arabische staat niet goed aan natuurlijk. Je kan zeggen wat je wilt, dat sport en politiek niet samen horen te gaan, maar uiteindelijk zijn dat de visum regels. Als het een gewone burger was geweest hadden ze ook niet de VAE in gemogen. En waarom zou dat anders zijn voor sporters?
Maar we hadden het over tennis. We hebben een aantal fantastische wedstrijden gezien van de mannen. We hebben de wereld nummer 3 gezien; Djankovic en nog een aantal. Dan denk je dat de Williams zussen power hebben, nou de mannen serveren nog harder, en hun forehand is echt hard! Andy Murray speelde die dag niet, helaas. Drew voelde een koudje aankomen dus de dagen daarna hebben we weinig gedaan.
Het weekend er na zijn we naar de Rugby Sevens World Cup geweest. Nou ben ik nog nooit naar een rugby wedstrijd geweest, maar wanneer ik rugby op tv zie, vind ik het wel aardig. De regels zijn nogal moeilijk, maar al die gespierde kuiten maken een hoop goed ;-). Rugby Sevens is iets anders. Ze spleen maar met 7 personen op een veld (ipv 15) en de wedstrijden zijn maar 20 minuten lang (2 helften). Helaas viel het tournooi nogal tegen. Er was zowel vrouwen als mannen rugby en de meeste mensen waren duidelijk niet geinterresseerd in de dames. We hebben nog een wedstrijd van de Nederlandse dames gekeken en ze hard aangemoedigd. De meeste volwassenen (en tieners) waren vooral bezig met drinken. En dat terwijl een blikje bier 25 Dhs kost, ruim 5 euro! Niet echt dat je denkt een prijs om flink dronken te worden. Maar kennelijk was het merendeel van de bezoekers dat niet met ons eens. Met het gevolg dat misschien 10% van de bezoekers rubgy keken, en de rest bezig was met kletsen met de buren.
Wat wel leuk was: veel mensen waren verkleed. We hebben smurfen gezien, umpa lumpas, een groep in rode leger/ muziek band outfits, safari groep met opblaas zebra aan een stok, veel super helden (Spiderman, Wonderwoman), en allerlei minder memorablele kostuums.
Wat me ook irriteerde van de organisatie is dat er helemaal niet gecontroleerd werd op leeftijd voor de alcohol, maar wij wilden 2 kleine flesjes wijn mee naar huis nemen, omdat we bonnen over hadden (die je niet kon teruggeven). We mochten ze niet meenemen omdat buiten de hekken het een islamitisch land is! Alsof de Rugby vrijstelling heeft, belachelijk! Maar wij lieten ons niet voor 1 gat vangen en hebben de witte wijn overgegoten in een water flesje. Dus de dag erna hadden wij lekker lasagna met een glaasje witte wijn. Ook waren gratis bussen georganiseerd terug naar Dubai. Dat klonk ons goed in de oren want de taxi naar de rugby kostte 100 Dhs (20 euro). Helaas zaten die natuurlijk vol met expats; niet erg dronken, maar ze vonden zichzelf wel erg leuk. Dus de Rugby 7s viel tegen. Voor iedereen die naar Dubai Rugby 7s wil gaan: ben je single? Heb je behoefte om veel te drinken? Is geld geen bezwaar ( 5 euro per blikje bier)? Hou je van verkleden? Wil je graag met andere donken mensen kletsen over niks? Wil je de dag in de zon doorbrengen? Ga dan naar Rugby 7s! Als je niet van de bovenstaande dingen houd, ga dan niet. Ga gewoon lekker naar een normale rugby wedstrijd, waar mensen komen om naar de sport te kijken en niet naar elkaar.

• 15 Maart 2009 - 09:11

Tineke:

Hi Gemmie!
    Jammer dat de rugby 7s zo tegen viel!! Het klinkt inderdaad wel een beetje vreemd allemaal..
    Ik ben gister teruggekomen en het Londen en het was erg leuk, maar inderdaad hadden we echt tijd te kort! Ik mail je nog! xxx

• 15 Maart 2009 - 09:12

Tineke:

Haha Wat een onbegrijpelijke zin van mij net, ik bedoelde dus;
    Ik ben gister teruggekomen uit Londen en het was erg leuk. ;)

• 16 Maart 2009 - 06:07

Hans Rosbergen:

Het is iedereen bekend dat alle Israeli's m/v in militaire dienst moeten, en ze kunnen niet allemaal bijv. kok worden. Maar Ireali's kennen ook heel goed de voorwaarden voor de visum regeling in Dubai. Het is dus een Israelische actie om aan te tonen dat ze systematisch geweerd worden.
    Dikke kus.

• 16 Maart 2009 - 06:30

Gemma Rosbergen:

Wat betreft de Israelische visums. Een tennis speler in het mannen tournooi had wel een Visum gekregen. Dit gedoe met de visums heeft trouwens weinig aandacht in de pers gekregen: voor Arabieren zijn visum procedures altijd veel werk, zels tussen Arabieren onderling. Het is makkelijker voor Westernaren om visums te bemachtigen. Dat is de mening van veel collega's.