Vakantie Gasten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Vakantie Gasten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Vakantie Gasten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

06 Mei 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Voor het eerst hadden wij begin April een vakantie gast. Dave is een vriend van ons beide, die Drew op uni heeft leren kennen, tijdelijk bij ons heeft gewoond in Spencer Road en nu du seen weekje Dubai kwam doen. Wij wonen in een studio, dus we maakte ruimte in een hoek van de kamer om Dave de hotelkosten te besparen. En weet je; zo erg was het helemaal niet om met z’n drieen op een kamer te slapen.
We hebben Dave natuurlijk al het moois wat Dubai te bieden heeft laten zien en hebben onderweg zelf nog wat nieuws gezien. Natuurlijk moesten de malls worden bekeken, een vrijdag brunch, naar het strand, en Lebanese broodjes shoarma (daar kan geen Haifa tegenop! Al zou ik best Haifa shoarma willen als ik weer in Schiedam ben.) We zijn naar een waterpark geweest zoals je op de foto’s kan zien. We hebben een fantastische dag gehad.
Drew endive zijn naar Sharsjah gereden (de buurt emiraat) om naar een schiet club te gaan. Dat is helemaal niks voor mij maar zij vonden het fantastisch! Dit was op donderdag en ze maakten ere en beetje een Bond-dag van; eerst schieten, toen snelle auto’s kijken in de Automart (waar je elke auto kan kopen die je maar kan bedenken) en ‘s avonds gingen we in onze beste outfits naar de Burj Al Arab. Dit is het enigste 7-sterren hotel in de wereld. 1 nacht in hun goedkoopste (2 verdieping) kamer is 900 euro. Ja, er passen inderdaad ook 7-sterren prijzen bij. Wij gingen wat drinken in de stijlvolle SkyView bar waar ik een paar dagen van te voeren een tafel had gereserveerd. Je moet nl. Een reservering hebben anders mag je de brug niet over. Je stapt dus niet zo even binnen! We hadden een super tafel, aan het raam aan de zijkant zodat we uitzicht hadden over de kust en lichtjes van Dubai. De drankjes waren heerlijk (cocktails), en Drew probeerde de Bond dag nog een stapje verder te nemen door een vodka-martini te nemen, maar dat viel hem tegen! Ik vond het wel lekker.
De rest van de tijd hebben we doorgebracht met eten, zonnen, en zwemmen. Ja wanneer je op vakantie bent is Dubai heerlijk. Dus: voor mensen die graag langs zouden willen komen, laat me het weten en dan kunnen we wat regelen. Bezoek is hardstikke leuk. Hou er wel rekening mee dat het nu dagelijks maximal 40 graden is!

  • 06 Mei 2009 - 11:18

    Helene:

    Leuk om weer wat te lezen, bedacht me gelijk dat het voor mij ook al een tijd geleden is dat ik wat op de weblog heb geschreven.

  • 07 Mei 2009 - 08:31

    Tineke:

    Hoi Gemmie!
    Leuk verhaal! Grappig ook van die James Bond dag. ;) Ik zou wel meegaan naar die schietclub, lijkt me super leuk! :D
    Een vakantie klinkt voor mij nu echt heerlijk!! Maar zit er helaas niet in.. over 4,5 week moet ik mijn scriptie inleveren!! Wat een spanning! Groetjes aan Drew! xxx

  • 17 Mei 2009 - 12:51

    Nidal:

    Hallo Gemmie,
    Ik kwam per toeval op je weblog. Ik ben namelijk samen met een vriend opzoek naar een baantje in Dubai. Wij zijn er vorig jaar op vakantie geweest en zijn nu afgestudeerd (hbo bouwkunde)Misschien dat jij ons kan helpen om in contact te komen met bedrijven of misschien heb je advies hoe we het het beste kunnen aanpakken..
    Alvast bedankt.
    Groeten, Nidal

  • 17 Mei 2009 - 13:28

    Gemma:

    Beste Nidal,

    Dankjewel voor het achterlaten van je berichtje. Ik werk zelf voor een krant en mijn man werkt op een basis school. We kennen dus eigenlijk geen mensen die in de bouw zitten. Ik neem aan dat met HBO Bouwkunde je iets dergelijks wil doen.
    Het beste advies wat ik kan geven is, kom alleen als je geen werk hebt in Nl. Ook hier in Dubai is de crisis goed ingeslagen en iedere week zijn er berichten over mensen die hun baan kwijt raken. Probeer internationale banen websites en zorg voor een goed contract dat jou voldoende vrijheid geeft. Betaal geen geld aan websites om je CV te promoten, dat zijn trucjes.
    De crisis heeft vooral een groot effect op de bouw, maakelaars en financiele bedrijven. Het is niet meer het land van onbegrensde mogelijkheden zoals het was.
    Internationale banenwebsite die te vertrouwen is, is Monster. En let op, mensen kunnen je van alles beloven, maar er is een reden dat ik en mijn vrienden het nu hebben over een Dubai belofte...

  • 18 Mei 2009 - 20:18

    Nidal:

    Beste Gemma,
    Bedankt voor je reactie. Het zal idd erg moeilijk worden.. maar toch erg bedankt..
    Groeten, Nidal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gemma

Ik ga voor 2 jaar in Dubai wonen en zal hier jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 3024
Totaal aantal bezoekers 44933

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: