Dubai is niet voor studenten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Dubai is niet voor studenten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Dubai is niet voor studenten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

31 Augustus 2008 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai is niet voor studenten. Nu ben ik natuurlijk geen student meer, maar als je geen internet hebt is een bibliotheek of internet cafe handig. In de week dat ik hier ben geweest heb ik geen van de twee gezien. Nu zijn er wel draadloze netwerken die je kunt lenen, maar die zijn onbetrouwbaar. Zo had ik dus twee dagen geleden een stuk geschreven hiervoor in Nederlands en Engels en toen ik wilde het oploaden, en toen was t netwerk weg. Nou daar zit je dan. Vandaag de tweede mogelijke tijd om wat te schrijven.
We zitten hier nu bijna een week en ik heb nog maar weinig van Dubai gezien, omdat er zoveel is. Ik zal snel fotos op de site zetten. Onze flat is niet zoals gezegd in Discovery Gardens maar in Dubai Marina. De Marina is echt een verzameling hoge gebouwen, zwembaden, restaurants, jachten en bouwterrein. Er is hier meer te doen dan in Discovery Gardens. Ons apartement is klein, maar iets groter dan dat van de anderen. Er zitten een aantal nieuwe college’s van Drew. Die zijn allemaal alleen gekomen en vinden het dus helemaal logisch dat wij meer ruimte hebben. Die collega’s zijn allemaal jong net als wij; het duidelijk waarom er zoveel oude mensen op school lesgeven in Engeland, alle jonge onderwijzers verhuizen naar het buitenland! We hebben een leuk groepje gevormd met een aantal anderen en kunnen dus samen dingen gaan doen. Dat is wel leuk want Drew en ik gaan ook wel uitjes maken, maar nu kan ik met hun dus dingen doen die Drew niet wil doen, zoals snorkelen en met dolfijnen zwemmen. En dat geld voor Drew natuurlijk ook. Ik hoef niet alles te doen wat hij wil doen. In twee van de grote winkel complexen waar we geweest zijn, er zijn er wel een stuk of 6, hebben ze Arcades, heel veel computer spelletjes bij elkaar. Drew is dus helemaal blij.
Nu dat Drew aan het werk is betekend het voor mij ook naar werk zoeken. Dus wens me success!
Dubai is not for students. I know I’m not a student anymore, but when you have no internet connection, a library or internet cafe would be handy. In the week I have been here I have seen neither. There are wireless networks around that you can borrow, but they are very unreliable. Which happened two days ago when I wrote online a piece in Dutch and translated it to English, and then when I wanted to upload it, the network was gone. That leaves you with nothing. Today is the second opportunity to write.
We have been here nearly a week and I haven’t seen that much of Dubai, because it’s really big. Our flat is not in as we though Discovery Gardens, but in the Dubai Marina (Diamond 3). The Marina is a collection of very high buildings, swimming pools, restaurants, yaghts, and building sites. There is much more to do around here than in discovery Gardens. Our apartment is small, but actually not as small as some of the others and also bigger than Discovery Gardens. Most of Drew’s new collegua are here as well. They are all here by themselves, so don’t mind at all that ours is a bit bigger than theirs. Those colleagues are all young like us; it explains why all teachers in England are old, all the young ones move abroad! We have found a nice group of people to hang out with and we agreed to go do things together. Which is great, because Drew and I will go and do stuff, but I can go do the things with them, that Drew doesn’t like, such as snorkling and swimming with Dolphins. And the same goes for Drew. I don’t have to do everything he wants to. In two of the big shopping malls we have been to so far, there are 6 or so, they have these big arcades. Drew is in his element.
Now that Drew has started work, I have to start searching properly, so wish me luck!

• 31 Augustus 2008 - 18:30

Frans:

Hoi Gemma en Drew. Heel leuk om je ervaringen te lezen. Blijf maar sturen. We zijn best benieuwd hoe jullie het vergaat.

• 01 September 2008 - 04:35

Frank:

Je kunt in elke mall gratis internet krijgen bij bijvoorbeeld starbucks, gloria jeans coffee en nog veel meer andere koffiestandjes.

Verder is in Festival City Mall overal gratis internet beschikbaar. Internetcafe's zijn ook praktisch overal te vinden (vooral in Bur Dubai, Deira en Garhoud)

Ook bibliotheken kun je overal vinden, er zit een grote vlakbij de Dubai Grand Mosque, maar als je simpelweg googled op "Public Library Dubai" vind je er meer dan genoeg.

Groetjes!

• 07 September 2008 - 20:42

Christine:

Ha Gem!!

Leuk om je te volgen! Ben benieuwd naar je verhalen. Leuk dat jullie al wat mensen hebben leren kennen. Is wel zo gezellig natuurlijk. Veel plezier met het verder ontdekken van Dubai, have fun en veel succes met het zoeken naar een baan!

Liefs,

Christine

• 08 September 2008 - 19:07

Ina:

Ha Gemmie,
    Iedereen is hartstikke nieuwsgierig naar je dagelijkse belevenissen. Dus, ik kijk uit naar je verhalen. Veel liefs!