De afgelopen week: strand en tennis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu De afgelopen week: strand en tennis - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

De afgelopen week: strand en tennis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

21 Februari 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik kwam er achter dat ik fotos op m'n camera heb waar ik nog niet over geschreven heb. Dus dat zal ik dan bij deze doen. We zijn met Valentijnsdag niet naar het sneeuwpark geweest: de korting was niet geldig en het scheelde best veel. Dus we gaan een andere keer.
We zijn lekker naar het strand geweest en daarna op de golf club (De Academy)wat gedronken.
Ook nog wat fotos hier van een tijdje geleden, toen gingen we naar de Dubai marathon finish kijken. Het regende! Niet te weinig! Maar er waren veel supporters van de huidige kampioen (die met de lange naam) en die zongen en stampten gewoon door. Leuk hoor.
Ik had gezegd dat ik foto's zou maken van de varkenvlees afdeling. Die heb ik nu geplaatst.
Het belangrijkste van deze week was de Dubai Open tennis. We hadden kaartjes voor maandag. We hoopten dat we een van de Williams zusjes zouden zien. We zagen een aantal anderen, onder andere Ivanovic. Het was super!
We hadden het zo naar ons zin, dat we graag op vrijdag tergu wilden, tijdens de halve finale. De halve finale was tussen de twee Williams zussen. Alle kaartjes waren uitverkocht. We gingen samen met een van Drew's collega's, Julie. Je kan buiten het stadion ook zitten en naar schermen kijken onder het genot van een drankje. Dat was dus het plan. Waren wij verbaasd dat na een uur buiten zitten we toevallig vroegen of er kaaartjes waren, en er waren er inderdaad nog!
Dus wij hadden kaartjes voor de Williams vs. Williams semi-finale! We hebben de middag in de zon doorgebracht en een dubbels halve finale gekeken. Toen ging het dubbel team oefenen dat de laatste twee jaar Dubai Open had gewonnen. Om 7 uur begon de Williams wedstrijd. In het begin leek Venus veel sterker, de tweede set was Serena's set. De derde set was een echte nagelbijter.
Het was echt super! Uiteindelijk won Venus.
Komende dinsdag gaan we naar de mannen. Heelaas speelt Roger Federer niet, en Rafael Nadal is ook geblesseerd. Hopelijk speelt Andy Murray wel. Ik hou je op de hoogte.

  • 21 Februari 2009 - 14:47

    Tineke:

    Hi Gemmie!!
    Leuk dat jullie naar het tennis zijn gegaan! 2 weken geleden was er tennis in Ahoy en toen ik langs het spelershotel liep, stond daar ineens Nadal (volgens mij, of Federer, ben daar niet zo goed in ;)), die naar Ahoy werd gebracht met de taxi. Was wel grappig!
    Leuk dat je de semi-finale hebt gezien tussen Venus en Serena! Dat lijkt me ook wel een spannende wedstrijd!
    Hopelijk bevalt jullie nieuwe optrekje goed! ;)
    Dikke kus!

  • 22 Februari 2009 - 12:26

    Anne Van Eijk:

    Hallo Gemma and Drew,
    Maar even in het nederlands dat is wat sneller.(wel even vertalen he!) Hoop dat jullie het nog steeds een beetje naar jullie zin hebben daar. (Zo te zien aan het tennis intermezzo, wel dus)
    Denk zo nu en dan aan jullie, want het is wel een eind weg zeg.
    En alles gaat er zo "fijn"anders nietwaar?
    Ben benieuwd of jullie van de zomer alweer op de terugreis zijn of dat jullie er toch nog een jaartje aan plakken.
    Heb je nu al een baantje Gem?Op zo'n campus rondhangen terwijl je mannetje aan het werk is lijkt mij in ieder geval helemaal niks, maar misschien zijn er andere leuke dingen te doen?
    Groetjes Anne en Bas.

  • 27 Februari 2009 - 13:11

    Miranda:

    Hoi Gemma,

    Jij kent mij wellicht niet, maar zit je verhalen te lezen, leuk om te lezen..een kennis van mij gaat as zondag 1 maart voor een 1 week vakantie naar Dubai..mijn vraag aan jou is, zijn de cd's daar goedkoper als in Nederland?

    groetjes Miranda

  • 28 Februari 2009 - 07:42

    Gemma Rosbergen:

    Miranda,
    Dankjewel voor je berichtje. Altijd leuk om te horen dat je blogs gelezen worden. Ik koop zelf geen CD's, maar ik denk dat de prijzen ongeveer het zelfde zijn. Sommige Amerikaanse en Arabische dingen zullen goedkoper zijn, maar Engelse muziek (en dvvd's) zijn duurder (iets) vanwege transport. Ik hoop dat dat helpt.

  • 28 Februari 2009 - 11:49

    Miranda:

    Hoi,

    Bedankt voor je bericht..zeker leuk om je verhalen te lezen..hoop er zelf ook nog een keer te komen..lijkt me echt geweldig daar..groetjes..ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gemma

Ik ga voor 2 jaar in Dubai wonen en zal hier jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 44949

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: