We zijn verhuisd! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu We zijn verhuisd! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

We zijn verhuisd!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

04 Februari 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We zijn gister verhuisd. Niet omdat we dat willen of terug naar Engeland komen, maar omdat het moet. In december moesten Drew’s collega’s al verhuizen naar een andere wijk in de stad; Discovery Gardens. Dat was een heel gedoe. Wij zouden naar het zelfde gebouw eind van de maand verhuizen, maar dat ging niet door.Aan de ene kant waar we nu wonen wordt er nog steeds gebouwd, steeds luider en tot steeds later op de avond. We zijn er alleen met z’n tweeen en zien onze vrienden nu seen stuk minder, maar wat hier fijn is, is dat het op loop afstand van mijn werk is, redelijk dicht bij Drew’s werk, dicht bij veel restaurants, en we hebben een zwembad. In Discovery Gardens zijn de zwembaden nog niet klaar, het is in de middle-of-nowhere, verder weg van ons beider werk, maar er wordt bijna niet gebouwd en is dus heerlijk stil, en al onze vrienden wonen er. Het grootste problem in Discovery Gardens is dat het meubilair door de school werd verzorgd en oud, vies, soms met beestjes was. Dus wat kies je dan; beestjes of lawaai?

Vorige week werd er gezegd dat we zouden verhuizen in het zelfde gebouw. Ja, in het zelfde gebouw, 3 verdiepingen hoger, op de zelfde plek om precies te zijn. En, deze flat was hiervoor van een van Drew’s collega’s die nu dus in discovery Garden zit en helemaal niet wilde verhuizen. Dus, die is behoorlijk pissig. Maar ja, wij kunnen er niks aan doen. Van alle flats van onze vrienden is die van haar het mooist en zijn we dus blij dat we naar die van haar verhuizen.
We hadden al een gedeelte van de spullen over gebracht; kleding, eten, boeken, de tv enzo de dag van te voren. Twee dagen geleden hebben we ook de indeling van de studio bekeken. Omdat deze kamer geen balkon heft zoals die van ons, kun je het anders inrichten. Ik zal dus fotos plaatsen wanneer we klaar zijn en alles opgeruimd is.
Ik is flink veel leef ruimte, maar een kleine keuken; al met al denk ik dat het best goed te doen zal zijn.
Of we lang in deze flat zullen blijven weet ik niet. We zouden nl. ook naar Discovery Gardens met de anderen verhuizen. Dat ging toen niet door omdat er geen flats over waren. Nu zijn er 2 leraressen opgestapt (na 1 maand, nieuw record), dus misschien gaan we wel in hun flats.

In de tussen tijd gaan we vrijdag feesten: Gemma (andere Gemma) is jarig, Danny is jarig, Drew en ik vieren onze bruiloft met onze vrienden; allemaal tegelijk. Dus we gaan met een stuk of 10 naar een brunch, en ‘s avonds karaoke zingen in Harry Ghatto’s. Dat is wat je hier doet, op vrijdag, in plaats van gewoon uitgaan en wat drinken ga je onder het mom van lunchen, naar een hotel waar je dan zoveel je wil kan eten en drinken (alcoholische dranken). Ja, en dat in een Moslim land! :)
Tot nu toe zijn Drew en ik alleen 2 keer naar een avond versie geweest; dus diner met drinken. We vonden het wel aardig maar waren niet heel erg onder de indruk. We zien wel wat het wordt.
Volgende week is het Valentijn, en we hebben iets leuks gepland (in de sneeuw), dus daar zal ik zeker ook over schrijven!

• 04 Februari 2009 - 07:33

Tineke:

Hoi Gemmie!
    Wat een gedoe.. al je spullen verhuizen naar 3 verdiepingen hoger.. Ik ga er van uit dat er een lift is. En dan valt het misschien nog wel mee. ;)
    Ik hoop niet dat jullie snel moeten verhuizen naar Discovery Gardens, want dat klinkt echt vies!! ieeh beestjes!
    Veel plezier met alle verjaardagen/feesten en met jullie sneeeuwuitje met valentijn!
    Dikke kus en ook voor Drew natuurlijk! xx