Bruiloft - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Bruiloft - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Bruiloft

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

04 Januari 2009 | Nederland, Schiedam

Dit is een korte beschrijving van onze bruiloft. Er waren nog veel meer leuke dingen die ik niet heb vermeld, maar ik kon het niet te lang maken.

Afgelopen 23 december was het dan zo ver: Drew en ik na 7 jaar samen trouwen.
Vanuit Dubai is het moeilijk geweest om alles te regelen en m’n moeder heeft heel veel geholpen. Zonder haar hadden we denk ik niet kunnen trouwen, al het papier werk wat er bij komt kijken.

Uiteindelijk had ik de jurk, schoenen etc en de uitnodigingen vanuit Dubai gedaan en voorbereidingen getroffen voor de decoraties. Wat nog wel spannend was waren de bedankjes, maar vooral de bloemen. Omdat die zo duur waren hadden we besloten om het te wagen: de dag van te voren de bloemen zelf te kopen en daar dan het boeket en de corsages te maken.

Ik kwam op 21 december ‘s avonds aan. We hebben toen lekker zitten kletsen en zitten bedenken hoe we de doosjes het beste konden decoreren. De dag voor de bruiloft ‘sochtends gelijk maar de lintjes op de doosjes geplakt. Toen hebben mama en ik Tineke opgehaalt en zijn we de stad ingegaan voor de bloemen. Ik wilde wit of creme gerberas voor het boeket en alle corsages, gipskruid en dan nog een paarse bloem. Paarse bloemen en de gerberas zouden het probleem zijn zo in de week voor kerst. Alles is wit en rood en vooral rozen en kerst sterren. Het begon goed, we vonden een leuke paarse bloem en een paarse glitter decoratie, dus het paars hadden we in ieder geval. Ook zagen we katjes die we besloten mee te nemen. Toen werd het lastiger: de 4 bloemen winkels in Schiedam centrum hadden geen gerberas! Nog even in Spaland gekeken voordat we naar Vlaardingen zouden moeten: en ja hoor bossen met licht perzik kleurige gerbera’s. Perfect!
We hadden ook mini hartjes pepermunt gevonden voor de bedankjes, want amandelboontje wilde ik niet. Dus toen naar huis, bedankjes maken met z’n drieen en daarna begon het echte werk: de bloemen. Mijn moeder is echt enorm handig met bloemen en zette dus zo even een voorbeeld corsage in elkaar! Een paar uur hard werken later hadden we genoeg corsages, een hand boeket voor mij en een pols corsage voor Tineke. De bloemen winkel wilde dit niet maken omdat het te veel werk zou zijn, pah! De pols corsage was mooi en hardstikke leuk!

‘s Avonds hadden Tineke en ik een verwen avondje gepland voor m’n moeder als verrassing, met dvd. Dus we keken met z’n vieren Love Actually en dronken champagne.

De dag zelf!
Vroeg opgestaan en met z’n vieren ontbeten; croisantjes en gekookte eieren. We moesten de zaal in het hotel nog versieren, dus we reden naar het hotel. Drew en z’n familie kwamen in het hotel aan terwijl wij aan het versieren waren, maar ik mocht hem natuurlijk niet zien! Toen werd het spannend. We gingen terug naar huis om om te kleden; ik zou Tineke’s haar doen. Gelukkig paste de jurk prima (ik had ‘m al een maand niet aangehad).
Om iets voor drieen kwamen we bij de molen aan waar Drew en familie al waren. We waren allebij erg nerveus, maar wel blij. De ceremonie zelf was heel kort, maar dat vonden we niet zo erg, want darna waren we niet meer gespannen! Onze fotograaffe nam ons mee naar boven op de molen voor de foto’s die prachtig geworden zijn.

Nu konden we een beetje ontspannen. We hadden koffie met handgemaakte bonbons geregeld bij aankomst wat zeer werd gewaardeerd. De Engelse gasten waren op dit moment al sinds 3 uur ‘s ochtends op waren dus best moe. En we moesten nog de hele avond, oef! Het diner en zeker het dessert was heerlijk en het personeel van het hotel waren zo aardig. Na het diner zouden nog vrienden en familie komen. Gelukkig kwamen er veel van jullie en was het heel erg gezellig. Lekker bijkletsen, dus foto’s maken kwam er niet zo van. Tineke had nog een foto montage van mij gemaakt zodat iedereen zag hoe ik er uit zag toen ik klein was waar veel om werd gelachen…
Om 11 uur was ik toch wel moe en Drew was al omgekleed in t-shirt en spijkerbroek, en hij besloot dat het tijd was om te gaan slapen, maar niet voordat we de champagne hadden gedronken die het hotel had neergezet!

Iedereen heel erg bedankt die aanwezig was, had geholpen. Heel erg bedankt voor de cadeaus, die in geld vorm hebben bijgedragen aan de receptie. Het was voor ons een hele speciale dag omdat op deze manier iedereen er deel vanuit maakte!

  • 04 Januari 2009 - 12:32

    Terry Ezra:

    Hi, Gemma and Drew,

    Haven't had the opportunity to respond before now but I wish you both every happiness, now and in the future... and a Happy New Year, of course!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Schiedam

Gemma

Ik ga voor 2 jaar in Dubai wonen en zal hier jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 44950

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: