Oud en Nieuw - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

11 Januari 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dit jaar Oud en Nieuw in Dubai; nou dat zou groot feest worden; in een van de meest rijke, showige landen ter wereld.
Derw en ik zouden samen met twee vrienden: Tim en Laura, ook onderwijzers op Drew’s school, oud en nieuw vieren want de rest van de leraren waren nog niet terug.
We keken uit naar de enorme vuurwerk shows die langs het strand te zien zouden zijn. We wilden graag naar Barasti waar Drew en ik hadden besloten om te trouwen.
De dag van te voren hadden we gehoord dat de kaartjes voor Barasti waren uitverkocht, maar we hadden toch plannen om het vuurwerk te zien.

31 december ‘s ochtends: mijn college vertelt dat de sheik heeft besloten dat alle oud en nieuw festiviteiten afgelast moeten worden als teken van solidariteit met de mensen in Gaza. Dus geen vuurwerk, geen live muziek, geen dansen. Dat is jammer!
De meeste hotels en bars legden snel uit aan hun publiek dat ze gewoon open zouden zijn en wel het eten en drinken (en alcohol) zouden serveren, maar geen nieuwjaars festiviteiten. Om 7 uur ‘s avonds konden we toch nog kaartjes van iemand kopen voor Barasti, dus wij met z’n vieren naar het strand. Barbeque kip gegeten, er was een DJ in een ruimteschip, en er waren veel mensen en zag er gezellig uit.

Om 11.30 ging de muziek uit… raar, maar dat heb je niet gelijk in de gaten. Hoe dichter bij 12 we kwamen, vroegen we ons af of er zou worden afgeteld. Her en der zag je mensen elkaar Gelukkig Nieuwjaar wensen want iedereen’s horologe liep natuurlijk anders! Toen hebben wij onze eigen Gelukkig Nieuwjaar gedaan. En 3 minuten later begonnen veel mensen te juichen en toen hebben we nog maar een keer gelukkig nieuwjaar gewenst want we gingen er van uit dat we dus te vroeg waren. We zullen het nooit weten. Na een half uur ging de muziek weer aan. Dus het was een geen-nieuwjaars feest. Een beetje Alice In Wonderland- achtig.

Op dit punt besloten we om zelf een beter oud en nieuw feest te vieren op onze kamer en hebben met z’n vieren karaoke gezongen en vodka gedronken. Laura wilde eerst niet zingen en bleek uiteindelijk heel goed te zijn! We hadden nog een vaag idee om tot 4 uur op te blijven om dan opnieuw op Engelse tijd het nieuwe jaar in te gaan, maar tegen 2 uur waren we allemaal zo moe dat we maar zijn gaan slapen.
Dus dankzij de sheik heb ik het vuurwerk en het nieuwe jaar gemist!

• 14 Januari 2009 - 10:59

Janneke:

Jammer, maar toch nog een Gelukkig Nieuwjaar!

• 14 Januari 2009 - 12:41

Tineke:

Heey Gemmie!
    Wat een stom verhaal zeg!! Dat slaat gewoon echt helemaal nergens op!!
    Gelukkig hebben jullie je toch nog een beetje kunnen vermaken! Volgende jaarwisseling is er weer vuurwerk voor jou! ;)
    Dikke kus!