Burj Dubai - Dubai Mall - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu Burj Dubai - Dubai Mall - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Gemma Rosbergen - WaarBenJij.nu

Burj Dubai - Dubai Mall

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gemma

27 Januari 2009 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai heeft altijd het grootste, nieuwste, mooiste, hoogste. De Burj Dubai is een nieuwe wolkenkrabber die nu aan de buitenkant bijna af is. Al denk ik dat het nog wel even duurt voordat je er in kan.
Naast de Burj Dubai staat Dubai Mall; het grootste mall, met 's werelds grootste aquarium. Dit is nu een paar maanden open, maar veel winkels nog dicht, dus een paar weken geleden gingen Drew en ik kijken hoe het was. Voor degenen die dit niet weten; Drew is doodsbang voor vissen, vooral haaien en roggen. Ik vind roggen juist hardstikke leuk. Ze hebben van die grappige gezichtjes!

We hebben het hele mall gezien; van de olympisch formaat ijsbaan binnen, tot de waterval, van de goud souk tot de waterval buiten en dus het aquarium. Even snel: de ijsbaan is heel groot. De waterval binnen is erg mooi (zie fotos), de goud souk heeft veel decoraties. als je buiten bij de 'food court' wil eten kan je naast een fontijn zitten en het aquarium was idd erg groot. Maar we vonden ook dat er veel te veel vissen in zaten voor de grootte.

Ik heb foto's genomen van Drew vlak bij het aquarium want zo dicht bij is hij nog nooit met mij geweest. De roggen in het aquarium zijn echte showers. Ze zwemmen de hele tijd langs het glas zodat mensen ze kunnen zien. Of ze zwemmen boven aan waar je in het aquarium kan kijken. Ze zijn erg nieuwschierig en vinden mensen erg interessant. Een collega van Drew vertelde dat ze geweest waren en dat ze zich laten aaien. Verder zag ik nog een vis die ik in Cuba bij het snorkelen ook zag. Leuk hoor! Er kwamen nog duikers in de tank en de vissen werden helemaal enthousiast vanwege de bellen. Denk maar aan Finding Nemo: "Bubbles, Bubbles!"
Om iedereen gerust te stellen: sinds begin januari hebben Drew en ik ook allebei onze Visa en werk vergunning. En nu sinds vorige week heeft Drew ook z'n ziekte kosten verzekering. Wel zo prettig want hij is op dit moment verkouden. We zijn nu officeel inwoners van Dubai.

  • 27 Januari 2009 - 05:49

    Helene:

    Wat Leuk Gemma Natuurlijk ken ik je nog wel.
    Ik ben gelijk opzoek gegaan naar je weblog.
    Leuk om zo je leven een beetje te volgen.
    Nog gefeliciteerd met je huwelijk.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik je niet herkent zou hebben als ik je op straat tegen zou komen want je bent wel veranderd.
    Het is ook al heel wat jaren geleden dat ik je voor het laatst gezien heb.
    Zo'n 17 jaar denk ik.
    Ik heb me nu aangemeld zodat ik je kan blijven volgen.
    Ik zal het ook naar Vera sturen die zal dat ook vast leuk vinden.
    groetjes Helene uit China

  • 27 Januari 2009 - 19:39

    Hans:

    Ik wou dat ik erbij kon zijn.

  • 31 Januari 2009 - 09:29

    Tineke:

    Hoi Gemmie!
    Dat filmpje met die rog, het lijkt net een spookje! :D Echt lief!
    Wat goed van Drew!! Ik vind het echt wel knap van 'm!! Hij kijkt nog een beetje ongemakkelijk, maar hij mag wel trots op zichzelf zijn!!
    Word maar snel weer beter!!
    Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gemma

Ik ga voor 2 jaar in Dubai wonen en zal hier jullie op de hoogte te houden.

Actief sinds 11 Aug. 2008
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 44944

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: